Sista dagen som 25-åring

Idag har mina föräldrar, min mormor, morfar och farfar varit här och firat min födelsedag (som inträffar imorgon, tydligen den sämsta dagen att fylla år på hade det stått i tidningen).

Så idag har jag roat mig med att laga mat och baka tårta. Tycker det är så kul när man får lägga ner extra tid matlagning. Så jag har mixat lax och kräftstjärtar till färs och fyllt rödtungsfiléer med det. Gjort en apelsinchokladtårta från Roy Fares kokbok Sweet. Förätten var inte så mycket att laga, rosta lite pinjenötter och lägga upp fantastiska råvaror på en tallrik. Ruccola, bresaola, parmesan, nymald svartpeppar, olivolja, pinjenötter och lite balsamicokräm. Mums!

Finaste släkten, finaste kvällen. Fint!

 

 

Kommentera

