I morgon

5 september imorgon. Datumet jag sagt så många gånger nu. Beräknad födelse av barnet som vuxit sig stor och stark i min mage. Känns dock inte som om det kommer titta ut något litet barn imorgon, men oavsett vilket ska vi få se bebisen imorgon. Ska iväg på tillväxtultraljud efter att magen inte vuxit på fyra veckor. Dock tror jag att bebisen gjort det, för magen känns full av bebis så tror inte det är en liten pys som ligger där inne. Snarare någon som kommer landa på runt 4-kg-strecket.

Försöker hitta ro att skriva lite bok. Få tiden att gå, men det är svårt. Så mycket annat som tar uppmärksamheten. Men berättelsen går framåt. Eller vad vet jag. Ordantalet går framåt. Berättelsen? Jag hoppas det.

Annars händer det inte så mycket. Orken är rätt begränsad och nattsömnen är sisådär. Ska bli spännande att se om jag orkar mer när bebisen är ute. När blodvolymen inte är så stor så kanske hjärtat klarar att pumpa bättre. Kanske kan jag även minska min medicindos då? Kanske kan jag iallafall ta en promenad som inkluderar uppförsbackar. Kom ut nu lille vän, mamma och pappa längtar efter dig!

Kommentera

